Stalldag

Hellojsan, denna dag är ju min riktiga megastalldag. Först Akka, sedan stallet (Lilla Bärsta) och sedan Säva. På Akka rad jag Fittipaldi, som jag aldrig ridit förut. Så det var skojj. Han var kul men mycket att jobba med, men är ganska nöjd. Amanda var ridlärare för mig idag och det var roligt. Här är han:


Fittipaldi

Sedan vidare till stallet och tömkörde ut en tur med Tajpas och Pressen. Tajpen brukar mer eller mindre få ryck och takta som en galning men inte idag. Han var jättefin och lugn, hettsade upp sig lite snabbt men jobbade honom lite lätt och då slappnade han av igen. Finis:)


Tajpas Papilio

Efter det var det ridning på Säva. Tänkte fråga Krirri om man kunde få önska häst för nu har ja ridit Cannon och Legge så mycket och så fick jag Zwierka. Jippie, älskar henne ju, min favvo på Säva. Vi hade dressyr och tränade på skänkelvikningar idag. Gick hyffsat men jäklar vad het hon var, hon var inte såhär när jag red henne förut. Men vilken sammlad galopp, kändes som om hon bockade, så mycket arbetar hon med ryggen. Så härligt. Hon är en riktig fuxmärr, som jag älskar såklart, hehe.


Nu ville jag ju lägga upp en bild på henne oxå, men datorn tycker inte om mig idag, är seg som jag vet inte vad och bara blä.


Nepp nu blir det sova, ska aktivera datorn imorgon, yej:P

Måste sova nu, pussar<3

XOXO Miss Emli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0