Paddar

Nu ska Linne och jag snart dra ut till stallet. Ut och rida på älsk och Linne lånar Ims, som hon kanske ska bli medryttis på. Hoppas så sjukt mycket på det, vi skulle ha det så kul då! Bussen går 12.40 så jag har lite tid att fördriva. Mellis borde man ju fixa, en flaska vatten är oxå ett måste. Vill ju inte tappa huvet när man är ute och rider.


 Provade med min andra padd igår till sadeln. Den är bara höjd därbak och den sat faktiskt riktigt bra. Det är en grejj jag alltid tyckt är så jäkla konstig, Bec och jag ska uppfinna snygga sånnahär, hehe. Man vill ju i vissa fall ha padd under, oftast för att höja bakvalvet för att det glappar. Men det finns ju knappt nägra paddar som endast höjer därbak, fårskinnspaddarna är ju lika tjocka överallt vilket gör att hela sadeln lyfts upp. Och det är ju helt onödigt, då kanske inte ens sadelnpassar längre. Väldigt osmart. Dessutom blir sadeln så himmla vinglig då eftersom den liksom kommer upp så mycket, den ligger inte längre på plats bra. Lotta, på Lilla Bärsta, gör typ världens smartaste grejj. Hon köper sånnahär paddar:





Men gör dem såhär, klipper helt enkelt bort det som höjer därfram.
(jag vet att mina Paintskills är svåra att nå):P

Så jäkla smart, det höjs endast därbak men det blir liksom en "Pinne" som ligger undersadeln och håller padden på plats. Grymt smart.

Min padd ser ut såhär:


Lite dålig bild, men den är tjock därbak men fortfarande lite "fluffig" därfram. Vilket passar min sadel perfekt som behöver höjjas endast lite i fram.

Jag har nu ett tag ridit med en fårskinnspadd och den har funkat bra den med men har höjt lite för mycket fram så nu ska jag rida med denna.


Vilka paddar tycker ni är bäst, och hur vill ni att de ska påverka?

XOXO Miss Emli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0