Goder Morgon

Uppe med tuppen jag. Eller halv 10 är i och för sig rätt sent. Men, men. Om Linne inte messar att hon är frisk så skiter jag i Akka. Tyvärr, vore sååå kul, men utan Linne, nepp. Vi sitter ju liksom ihop nu för tiden.

Linne och jag
vi är goda vänner, fastän väldigt liiiika
men en sak har vi nog gemeeensamt
vi äger

Vädret denna dag är typ fint. Typ fint är väll bra, eller?! Det blåser som sjutton.


Såhär ser det faktiskt ut utanför mitt fönster, hahaha.

Snacka om att jag inte har några roliga bilder på datorn (alla är på hårddisken) och inte har nått att skriva om.

Så idag blire stallet för promenad med Bejbin eftersom hon gick så hårt igår. Ska beta henne rätt mycket oxå, då det börjar bli ont om gräs i hagen. Har tänkt på en sak, hon har blivit så himmla luddig, redan. Värsta höstpälsen. Vill ju helst slippa klippa henne då jag tror att det skulle vara ett problem. Visst går det att bremsa henne lugn men vore toppenskönt om man slapp klippa i över huvud taget. På Bassie har vi aldrig haft problem med en massa päls. Börjar tidigt med täcken och så rids hon ordentligt. Hon blev bara lite "mjukare" på vintern. Vill ha det så med Tanis oxå. Men eftersom hon gick på lösdrift förut och hade värsta pälsen så vet jag inte om det kommer att gå. Men får se.

XOXO Miss Emli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0