Hejsan, I'm back

I alla fall för idag, man vet ju aldrig när jag bloggar liksom. Har så mycket att berätta en jag ser just nu ut som ett lik skulle jag tippa, orkar inte gå till spegeln och kolla. Men jag är så j-kla TRÖTT. Har svårt att hålla uppe ögonen och det gillas ju inte när man tänkte ha "Ponnyakuten"-evening. Men så går det när man är uppe hela natten.

I fredags fick jag reda på på morgonen av pappa att Donna inte lever längre... De fick avliva henne, världens vackraste och underbaraste hund. Jag som inte hunnit träffa henne sen i typ julas och har saknat henne så in i norden. Varför ska det bli så, varför ska en vän få dö. jag älskar dig för evigt gumman<3


Hade ingen bild på henne, men det kommer, jag lovar;( 

Så man är väll inte på det bästa humöret just nu, direkt. Men det är ju så konstigt detdär med döden, för det går inte riktigt att förstå. Jag grät förståss när jag fick veta det men sedan var det relativt lugnt för jag har liksom inte fattat det än. Det tar så lång tid att sjunka in.

---------

Okej, inget mer deprimerande prat här, även om det behövs!

I fredags så hade jag migrän så ponnyn fick vila, åkte sedan till Britta och åt massa god mat och sånt och var "social".

I lördags, eller i går då var jag först i stallet, orkar inte skriva allt som hände där men jag måste bara säga att jag tycker så OTROLIGT mycket om henne, Montana<3.
Sedan stack man hem för dusch och sedan till stadsparken med Filip och träffa massa folk och hade grillkväll, mys, mys förutom att man fick fettfläckar på brallorna från den jäkla korven. Men mys som sagt, med kubb, musik, massa gott och trevligt sellis. Men som jag förutspått så kom regnet. Så hem i ilfart. Väl hemkommen fixade jag mig och blev snygg och sedan ut till bussen som ju är typ 2 meter utanför min dörr.  Men vädret var ju G-A-L-E-T. Haglade, regnade och blåste som bara den, så blev blöt kan man ju säga. Men sedan träffade man folket i stan och förfestade lite utanför banken och sedan stack jag, Hanna och Sophie till VIP.
Där blev det party kan man väll säga, dansade loss som en galning. Så har träningsvärk utav hel-ete nu ;P
Skojj, skojj, sedan gick man hem för bussen skulle gå om en halvtimme. Så fick ännu mer ont i fötterna efter en helkvällpå dansgolvet i högklackat.;)

Så var rätt trött när jag kom hem vid 3-tiden. Idag stack man till stallet med Linnea. Vilken dag alltså, vädret gillade inte riktigt oss kan man väll säga. Hagel, regn och vindar, men en gnutta sol ibland oxå faktiskt. 
Tömkörde ute på rakt spår för första gången idag med älsk<3 Herregud var duktig den hästen är, fick så mycket beröm från Linnea oxå så man blev helt "rodnig" (ja, mina egna ord ÄR bra). Hon skötte sig prima ballerina och kunde till och med stå helt stilla och lugnt i stallet själv sedan oxå. Älsklingen är BÄST Montana och jag = friends forever<3

Pics from the day:


















Äntligen kan man gå ut och beta med hästarna, jag menar hur mysigt är inte det, älskart;)
Kan förhoppningsvis tömköra henne själv ute nu, hon var ju så otroligt duttig, busan<3

Jag har lite ändrat veckoschema nu oxå. Ska rida Imsan en gång i veckan och antagligen Bassie en gång i veckan oxå. Nice säger jag bara, så synd bara att man inte hinner vara hos Lotta och rida massa och tömköra och sånt;(

Nepp, nu ska här sovas så man orkar upp till hovvården i morgon. See ya Linnea vid ekonomikum i morgon bitti, och jag lovar, JAG ska inte dissa dig, hehe;)

Pussar<3

XOXO Miss Emli


Kommentarer
Postat av: jessica

Hon har ju blivit jätte fin ju, du har gjort ett toppenjobb Emme:D

2010-04-18 @ 21:45:45
URL: http://jessicahedengren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0