Dålig dag

Maskeradhoppning idag på Akka då. Var aspepp på det och tyckte det skulle bli så kul med Camaro. Och så går det så här. Herregud, har fasen aldrig ridit så dåligt i hela mitt liv. Ok för er som inte var där eller såg, så red vi först fram, gick väll halvbra, Camaro koncentrerade sig mer på målargubbarna och hindren än mig. Så det var väll ingen bra början. Sedan när alla hade hoppat så fint och duktigt så var det min tur. Framhoppning först, första hindret jättefint, andra, nepp. Stanna, vägra och backa, tog om det säkert 8 gånger men det gick fortfarande apadåligt, fick typ skritta över. Sedan när hela banan skulle hoppas så blev jag ännu mer nervös och tog fel hinder förstås. När vi hoppade gick det megafort och han bara rejsade gärnet så det var bara att sitta kvar. Och när han kronglade som en galning på det jävla 5:an hindret så drev jag så mycket att jag typ tuppar av av syrebrist. Så snabbt av banan när jag tillsist var klar och av hästen. Står där och typ halvlipar och försöker att få in lite luft i lungorna. KATASTROF kallar jag det bara. Helvete vad dåligt det gick. Dock är det ju mest mitt fel, jag skyller inte allt på hästen. Jag är ingen tävlingsmänniska för fem öre och alltid när jag tävlar så går det så sjukt dåligt medan det kan gå huur bra som helst annars. HATAR ATT TÄVLA! Totalt värdelöst.

Japp då var det sagt, var fressten isprinsessa. Hade massa blått och glitter på både mig och Camris. Vi var så fina så, men vann inte, förstås. Men fick ett pris(massa smaskiga REALkarameller) för dagens kämpe, jippie:)

På lunchen var vi ute och tog en massa kort:


Camris, söt som socker:)


Charlie goes cute.


Stina och Jocke.


Lite frost.


Jocke dricker kallllt vatten:)


Poppe, han var så fin.


Promotion:)


Helado.

Ockej, nu kommer typ alla i klassen att döda mig. Jag kan tyvär inte ta med mig filmerna imorgon, det tog så lång tid att ladda upp så jag hann inte få dem. Dessutom ska jag inte till pappa imorgon så ni får stå ut till på tisdag. Sorry.

Hade dressyr idag på Säva, hade Legge, det gick oxå apadåligt. Blev stressad när Bettan och Bassie var på andra sidan och var på allmänt dåligt humör p.g.a i förmiddas. Så blä på den lektionen.

Nu ska man kolla på julkalendern snabbt och sedan sleepa.
Gonatt!

XO XO Miss Emli





Kommentarer
Postat av: Bec

Äh skit samma om de gick dåligt på hoppningen du rider ju Camaro så fint annars:D Tråkigt att ja inte va där :( Jag saknar Säva va ju super längesen ja va där nu ju, vill rida!!! Men på lördag :-)

2009-12-03 @ 00:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0